Depresja – objawy, przyczyny, co z tym zrobić

Co 10 osoba wokół nas cierpi na zaburzenia depresyjne. Wielu z dotkniętych tą chorobą określa ją jako: brak energii do życia, poczucia że są gorsi, ciągle zmęczeni, nieudolni…

Wielu patrząc z zewnątrz postrzega osoby dotknięte tym schorzeniem jako leniwe, wygodne, niepotrafiące „wziąć się w garść”. Osoby, które do tej pory nie spotkały się z tego typu problemami nie są wrażliwe i często nie potrafią dostrzec prawdziwych przyczyn tego stanu u drugiej osoby.

„Jak można nie chcieć wstać rano z łóżka?”

„Brakuje Ci sił? Chory jesteś, weź się za siebie!”

Tego typu szybkie osądy otoczenia nic nie wniosą świadczą jedynie o braku świadomości i wrażliwości na innych. Pacjenci ogarnięci depresją czy zaburzeniami depresyjnymi bardzo cierpią, cały czas noszą w sobie poczucie bycia gorszym przez co sukcesywnie tracą radość życia. Niestety bardzo wiele osób jakie dotknęło to schorzenie bo nawet wg. niektórych statystyk pomiędzy 15 a 20% osób podejmuje próby samobójcze.

Depresja z punktu wiedzenia medycznego

Ostatnie kilkanaście lat to bardzo duży skok rozwoju medycyny w kwestiach takich jak diagnostyka, leczenie, środki farmakologiczne. Coraz częściej intuicja lekarza to nie jedyne narzędzie diagnostyki depresji. Realna diagnostyka, wykonywana przy pomocy rezonansu magnetycznego pozwala na postawienie trafnej diagnozy. Depresja to nie cecha charakteru czy przelotnego nastroju pacjenta. Depresja to choroba, która ma określone objawy ale co ważniejsze ma skuteczne środki leczenia.

Co to jest depresja?Brak równowagi neurochemicznej w mózgu osoby badanej. Skutkiem choroby jest zbyt mała ilość substancji odpowiedzialnej za przesyłanie impulsów nerwowych między komórkami. Za uczucie szczęścia, dobry sen czy inne przyjemne ale również nieprzyjemne przeżycia odpowiadają między innymi serotonina jak również noradrenalina. To równowaga między innymi tych substancji w organizmie człowieka pozwala na dobry nastrój oraz funkcjonowanie.

Więcej informacji znajdą Państwo tutaj

Kontakt z psychologiem

Jeśli uważasz, że potrzebujesz pomocy to zachęcam do kontaktu.